понеделник, 2 май 2011 г.

Няколко истини, казани от Батето, Бог да го прости!

Иван Славков бе една от най-колоритните личности през последните 50 години. Лека му пръст. Единствената реална извънпарламентарна опозиция на сегашния режим.
Да си припомним някои основни истини, казани от него за некадърното управление на пожарникаря Бойко Борисов:


 

Целта е потоците пари да влязат в едни ръце, тези на Бойко! Това е целта и на атаката срещу Алексей Петров, и срещу бившите министри, срещу Дамбовеца, на който нищо няма да му изкарат в Кремиковци. Телохранителите, след като вкараха в ареста всички, за да им вземат бизнеса, защото това не е вкарване за наказание, а това е обир на обирджиите. Имаше един много хубав филм „Бандата фалшиви полицаи”. 
- В демокрация ли живеем, или в някаква друга доста увредена система?
- ... Това, което днес е тук, си е един типичен башибозук. Политически башибозук. И не е никаква демокрация, за да се изтъпани Бойко Борисов оня ден по телевизията и да каже: „Ако не бяхме демокрация, аз щях да се разправя със Слави”. Ето това е характеристиката на Бойковата демокрация. Неорганизирана среда от джебчии.
Защото по-обидна дума от джебчии аз не мога да измисля за днешната демокрация...
 
***

Полицията, която излъчва акциите си по телевизията, някакво фукане ли е, откровен популизъм ли е? Може ли да се каже, че това е наистина справяне с престъпността? - Срам ме е, че съм българин. В момента ме е срам. Понеже и аз съм в тая каша.И не съм излезнал да се самозапаля като Ян Палах. Това ли е държавата, кажи ми?! Една година след като взеха властта. Телохранителите!... Това е безсилие, моето момиче, защото не може полицейщината така да се размахва. Какво ме итересува мен, гражданина, тази киностудия полицейска! Бездарна! Цялата политика днес представлява сценарий, написан отвън, режисьорите не са лоши, първо действие, второ действие, трето действие. Няколко пъти препоръчвах да се постави пиесата на Брехт „Удържимият възход на Арутор Хи”. След нея Брехт избягва в Америка. След Артуро Хи. Тук, у нас, днес Бърборко Би. Така че не може това да е държава. 
- Цветан Цветанов се държи доста смело. Изглежда така сякаш направо се е самозабравил. 
- Не, той не се се самозабравил, защото няма какво да самозабрави от себе си. Най-големият комплимент му направи Бойко Борисов, защото го постави много над Станишев, като каза: „Той разнасяше папките в министерството!”. В правителството на Станишев бяха поне по-учени хора.... Ако това може да се нарече работа, което прави МВР, то е единственото работещо министерство в момента. Единственото, в смисъл, народът вика – те правят нещо. ... 
- Малко като Живков ли се държи Бойко? 
- Ама не може, не умее да се държи като Живков. Аз съм живял с Живков. Живков може да го наричат всякакъв, но не беше неук. Дипломи не е размахвал, дисертации за размотаване на маркучи не е правил, но не беше неук. И затова ти казвам, че сценарият е написан добре в Америка, режисьорите дори не крият, че дърпат конците. Американският посланик дава акъл за всичко. Да си чула руски посланик у нас да дава пресконференции, да размахва пръст. Те поне са възпитани апаратчици. Докато американците са каубои...

***


- Познавате ли Алексей Петров, около когото грейна толкова голям скандал? 
- Аз с Алексей Петров се познавам, с Бойко Борисов се познавам много добре. Общо взето, ги знам какво представляват. На мен тази история с Алексей ми прилича на Нощта на дългите ножове. Когато SS избиват SA. ... 
- Бойко Борисов защо избра Симеон Дянков?
- Щото толкова му е акълът. Той спокойно би могъл да го е срещнал случайно в Харлем, както е срещнал онази на кръстовището до Търново.... Какво правят неуките хора? Два примера ще ти дам. Навремето Александровската библиотека, какво е станало? Изгарят я. Унищожават умността, материализирана в най-ценното, в писаното слово. Какво прави Хитлер, телохранителите в Германия? Изгарят книги. И сега идва този недорасляк Симеон Дянков и закрива Академията на науките. И друго. Като става въпрос за театрите. Хъшовете! Хъшовете в Браила правят театър, туберкулозно болни половината, правят театър! Моля ти се, а тия ще ми закриват театрите! - Бойко е напуснал МВР, защото не е искал да се деполитизира от БКП що за метаморфоза е това днес. Кого лъжем, американците ли? - Срещам се с Бойко на летището във Франкфурт, той още е полицай. Чакаме да се качим на самолета, говорим си. Викам му: Бойко, откъде идваш, бе? Той вика: От Америка. Викам му: Пак ли те извикаха за инструктаж! Ама пред хора се води разговорът. На което той като обидено дете, не знам колко е бил отличник от Банкя, каза: „Теб как те викаха в Москва”. На мен в Москва ми беше забранено да ходя, защото, като тръгнех за Москва, мъжете криеха съпругите си, а майките – дъщерите. Разбираш ли, попитах го съвсем на майтап и съвсем между другото на инструктаж ли е бил и той веднага си призна. Любимата му книга е Винету. Представяш ли си, аз на шест години, дете мое, бях прочел Чудомир. На 9 години баща ми ми подари целия Джек Лондон. Ходихме приятелчетата по три пъти на ден в читалището да си сменяме книгите. Четяхме като смахнати.

Блог класация

Няма коментари:

Публикуване на коментар